Koffieliefhebbers die regelmatig reizen zullen ongetwijfeld de Amerikaanse keten Starbucks kennen. Naast allerlei soorten koffie beperkt het assortiment zich tot thee, water , sapje, koeken en allerhande soorten broodjes. Uit onderzoek is gebleken dat Starbucks op de meeste locaties daarom het beste bezocht werd tussen ‘s morgens vroeg en twee uur ‘s middags, op het moment dat de lunchtijd over is. Om klanten de hele dag naar Starbucks te trekken is de keten begonnen met de verkoop van alcoholische dranken. De Amerikaanse plaats Seattle heeft de primeur om de eerste nieuwe versie van een Starbucks winkel te hebben. In deze zaak worden naast koffie ook lokale wijnen en bieren geschonken. Voor de wijnliefhebbers zijn er ook lekkere kaasbordjes te bestellen om de wijn te vergezellen.
Of je binnenkort overal ter wereld alcohol kunt bestellen bij Starbucks blijft de vraag, want deze eerste Starbucks versie 2.0 is nog in experimentele fase. Dit prototype zal de komende tijd goed gevolgd worden door de bonzen van Starbucks waarna men zal beslissen of dit concept op grote schaal ingevoerd zal worden.
Ik kan me voorstellen dat op sommige locaties dit niet zo goed werkt. Ik zie de Starbucks filialen op treinstations en luchthavens nog niet zo snel veranderen in een combinatie van koffiehuis en lokale bar. Ook in het rijke Dubai zie ik deze transformatie nog niet zo snel gebeuren vanwege de lokale wetgeving op het gebied van alcohol.
2 reacties
James Brown
2 november 2010 om 13:55PopieJopie
3 november 2010 om 10:31