KLM vliegt vanaf 31 oktober 2011, twee keer per week naar Punta Cana Airport in de Dominicaanse Republiek. Punta Cana wordt daarmee de 69e intercontinentale bestemming van KLM.
De luchtvaartmaatschappij zet flink in op de Caribische markt. Na Aruba, Bonaire, Curaçao en Havana, zal nu ook Punta Cana worden aangevlogen.
Tropische klimaat
Het tropische klimaat maakt de Dominicaanse Republiek tot een ideale vakantiebestemming voor Europese toeristen die graag verblijven in een van de vele luxe hotelaccommodaties. De Dominicaanse Republiek biedt toeristen een prachtige natuur. De kust in het zuidoosten staat bekend om de mooie, langgerekte, typisch Caribische stranden en om de diep blauwe zee met vlak voor de kust een groot koraalrif. In de nabijheid van Punta Cana zijn enkele nationale parken te vinden zoals het eiland Saona.
Twee keer per week naar Punta Cana
KLM vertrekt twee keer per week vanaf Schiphol naar Punta Cana met een MD11. Dit toestel biedt plaats 285 passagiers: 24 in de World Business Class en 261 in de Economy Class. De vluchten naar Punta Cana worden uitgevoerd op maandag en donderdag, in combinatie met de vluchten naar Havana. Vertrek vanaf Schiphol is om 10.00 uur en met een tussenstop in Havana zal het toestel om 19.30 uur arriveren in Punta Cana. De retourvlucht vertrekt om 20.30 uur vanuit Punta Cana rechtstreeks naar mainport Schiphol en arriveert de volgende dag om 10.00 uur weer in Amsterdam.
Transavia breidt bestemmingen in winterseizoen uit
KLM dochter Transavia is vandaag gestart met de ticketverkoop voor het winterseizoen 2011-2012. De low-cost luchtvaartmaatschappij groeit hard door het toevoegen van meer stedentripbestemmingen zoals Madrid, Wenen, Praag, Milaan, Lissabon, Athene. Ook het aantal vluchten naar de wintersportbestemmingen wordt uitgebreid. Zo vliegt Transavia deze winter vanaf Eindhoven Aiport naar Zürich, maar ook vanaf Groningen Airport naar Salzburg en Innsbruck.
Het winterschema loopt van 1 november 2011 tot en met 9 april 2012. Door al in april met de verkoop van het winterseizoen te starten, speelt transavia.com in op de behoefte van de consument zijn wintervakantie vroegtijdig te kunnen boeken.
Wintersportboekingen
Met de uitbreiding van het netwerk en het vliegen vanuit de regio zet transavia.com haar groeistrategie voort. De wintersportboekingen waren vorig seizoen succesvol met een stijging van bijna 50%. Met de nieuwe wintersportbestemming en routes, speelt transavia.com in op de groeiende vraag naar short skibreaks. Door de capaciteit uit te breiden vanuit de regio, bedient transavia.com de gehele Nederlandse markt en de grensgebieden in België en Duitsland nog beter.
Ticketprijs
De ticketprijs is gesplitst in een prijs voor het basisproduct en daarnaast betaalt de klant voor de aanvullende diensten die hij kiest. Dit betekent dat er apart moet worden betaald voor koffers.
Recente reacties