Laatste investeringsronde voor SnappCar nodig

Laatste investeringsronde voor SnappCar nodig

Bij SnappCar is het mogelijk je eigen auto te verhuren of er juist een te huren bij iemand anders, zonder dat hier een verhuurbedrijf tussen zit. Het bedrijf is erop gericht om mensen die geen auto in hun bezit hebben, te helpen aan een auto wanneer zij deze een nodig hebben. Nadat SnappCar begin dit jaar met succes een crowdfunding campagne heeft gestart en meer dan 500.000 euro opgehaald om uit te breiden naar nabijgelegen landen. Nu zoeken ze nog nog dat laatste beetje geld om ook een Europese uitbreiding te realiseren.

Het begin van SnappCar

SnappCar is een Nederlands bedrijf wat in 2011 is opgericht als online platform om auto’s te delen. Het bedrijf staat voor slim en sociaal rijden. Auto’s zijn gemakkelijk en betrouwbaar te delen met vrienden, familie, buren, wie dan ook. Via de online community kun je ieder type auto, waar en wanneer dan ook, huren tegen lage kosten. Vaak bedragen deze kosten gemiddeld 30 tot 40% lager uit dan bij een huurauto via een verhuurbedrijf zoals Cardelmar of Sixt. In 2013 heeft het bedrijf zich uitgebreid naar Duitsland, waardoor ook zij op zoek kunnen gaan naar deelauto’s. De volgende stap is om de dienst beschikbaar te maken binnen heel Europa.

Missie van SnappCar

Het bedrijf is begonnen omdat er 250 miljoen auto’s in Europa gemiddeld 23 uur per dag stil staan. De missie van SnappCar is om in 2017 1% minder auto’s te hebben in Europa. Dit willen ze verwezenlijken door zoveel mogelijk auto’s te delen via hun platform want voor elke auto die er gedeeld wordt, verdwijnen er gemiddeld 10. Om 2,5 miljoen minder auto’s in Europa te laten zijn, zijn dus 250.000 deelauto’s via SnappCar nodig. Dit betekent een forse reductie van de CO2 uitstoot tijdens het auto rijden en tegelijkertijd tijdens de productie in grote fabriekshallen. Het auto delen zorgt daarbij voor extra voordelen, zoals bewuster rijgedrag en meer socialiteit tussen mensen.

Hoe werkt SnappCar

SnappCar werkt simpel. Als verhuurder maak je een profiel aan voor je auto en bepaal je de prijs en beschikbaarheid. Via de website of de mobiele applicatie kun je een auto zoeken op locatie en periode. Zo kun je eenvoudig de juiste auto vinden en vervolgens deze reserveren. Hierdoor wordt er een huurverzoek bij de eigenaar gedaan. Wanneer hij deze heeft geaccepteerd vindt de betaling plaats van het totale huurbedrag. Via SnappForm neem je vervolgens contact op met de verhuurder en stem je samen af waar je de auto en bijbehorende sleutels wilt afdragen. Nadat de huurperiode verstreken is, breng je de auto weer terug en kun je aanvullend de auto een review geven. Bij SnappCar wordt de auto die je huurt of verhuurt altijd volledig verzekerd. Bij schade, pech, vernieling of diefstal ben je altijd verzekerd. Daarbij kun je 24/7 contact opnemen bij autopech en wordt er zo nodig gezorgd voor vervangend vervoer in heel Europa. Ook wordt de auto gecontroleerd, net als de identiteit van de verhuurder.

Vandaag de dag bieden ruim 7.000 Nederlands hun auto aan via SnappCar en zijn er ongeveer 33.000 autozoekend lid. SnappCar vraagt 10 euro per transactie, waar ongeveer de helft op gaat aan verzekeringen. Het platform groeit maandelijks hard, namelijk met zo’n 15% in leden en transacties. Er zit dan ook enorm veel potentie in SnappCar waardoor het een goede investering zou zijn. Dat bleek ook al uit het succes van de crowdfunding campagne eerder dit jaar.

← Topdrukte Antwerpen door kerstmarkt Minder Russen naar Dubai? →

Dit artikel is geschreven door

Redactie Vakantienieuws
Redactie Vakantienieuws

De vaste redactie van VakantieNieuws.nl

Laat een reactie achter

Protected by WP Anti Spam