Nu alle reizigers op Schiphol weer vertrokken zijn, is er nieuw probleem op de luchthaven. Maar liefst 3000 onbeheerde koffers staan er in de aankomsthal achter de douane. Volgende de KLM zijn de koffers niet tegelijk met hun eigenaar aangekomen of vertrokken.
Koffers ophalen
Passagiers konden met hun paspoort en het nummer van het bagagelabel hun koffer gister ophalen. Ook vandaag is er de mogelijkheid om je koffer op te halen. Dit gebeurd volgende de KLM bij hoge uitzondering. Normaal gesproken moeten verschillende formulieren worden ingevuld om de bagage terug te krijgen. Ook is de vliegmaatschappij bezig om de koffers bij de eigenaars thuis te bezorgen.
Schiphol zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de vele onbeheerde koffers in de aankomsthal. De luchtvaartmaatschappijen zijn zelf verantwoordelijk voor de koffers, aldus de luchthaven.
Vliegverkeer Schiphol
Het vliegverkeer op Schiphol is inmiddels weer op gang gekomen. Passagiers wordt wel geadviseerd voor vertrek naar de luchthaven, de website van Schiphol en de website van de vliegmaatschappij te raadplegen.Er kunnen namelijk nog vertragingen en annuleringen van vluchten naar een aantal Europese luchthavens voorkomen. Vooral de vlieghavens Londen, Brussel, Parijs en Frankfurt zijn getroffen door het barre winterweer.
Ben eigenlijk best wel benieuwd hoeveel koffers er al weg zijn. KLM heeft vanmiddag gezegd nog geen cijfers te hebben, maar ze hebben wel een speciale site geopend, waarop je kunt zien of jouw koffer er nog tussen zit. http://www.klm.com/travel/nl_en/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/baggage_schiphol.htm?WT.mc_id=KLM201002007200
Een grot schandaal natuurlijk. Een beetje sneeuw en ze kunnen niet vliegen. Laten we het maar niet over de NS hebben. Ik vindt dat de luchtvaartmaatschappij die koffers moeten versturen naar de eigenaren en voor de kosten op moeten draaien.
Voor je wat zegt, moet je eerst het verhaal goed lezen, er staat toch – Ook is de vliegmaatschappij bezig om de koffers bij de eigenaars thuis te bezorgen –