Vrijdagochtend 10 juni 2016 was er op Brussel Airport een grote stroomstoring. Dit zorgde op het toch al zo gehavende vliegveld van Brussel voor de nodige problemen. Eén van de grootste problemen bleek te zijn dat passagiers niet konden inchecken. Nu moet je momenteel ongeveer drie uur voor het vertrek aanwezig zijn op de luchthaven, dus zou dit niet voor al te grote problemen moeten zorgen. De storing begon om 06:00 uur en de wachtende passagiers kregen om 07:50 uur te horen dat de systemen werden opgestart en het inchecken kon beginnen.
Geen vertraging
Volgens de Vlaamse media had de stroomstoring voor de nodige vertraging gezorgd, maar was uiteindelijk iedereen die dag nog op zijn vakantiebestemming geraakt. Eind goed al goed, zou je denken, tot ik op dit verhaal stuitte.
De boot gemist
Twee bevriende stellen zouden eindelijk hun langverwachte cruise gaan maken. Deze cruise zou vertrekken vanuit Venetië dus moesten ze eerst nog even met het vliegtuig hier naartoe. Het vliegtuig van Brussel Airlines zou om 9:45 uur vertrekken. Ze waren op tijd weggereden en op 07:00 uur op het vliegveld. Normaal gesproken is dat natuurlijk ruim op tijd. Eenmaal bij de vertrekhal aangekomen bleek er een grote stroomstoring te zijn en kon er niet ingecheckt worden. Er was nog geen paniek, want het vliegtuig zou om 09:45 uur vertrekken, tijd genoeg. Ook toen ze om 07:50 uur te horen kregen dat de systemen weer werden opgestart was er geen rede tot paniek. Dit begon wel te komen na het zien van de enorme rijen voor de incheckbalies en het feit dat er van de 12 balies slechts 4 bemand werden. Toen uiteindelijk mensen die latere vluchten hadden naar voren werden geroepen, begon de paniek wel toe te slaan. Eenmaal bij de balie aangekomen werden de koffers ingecheckt, kregen ze te horen dat ze hun vlucht gemist hadden, maar dat ze waren doorgeboekt naar de volgende vlucht en om 13:50 uur alsnog naar Venetië zouden vliegen.
Probleem opgelost?
Je zou kunnen zeggen, net als de Vlaamse media, probleem opgelost. Je bent een paar uurtjes van je vakantie kwijt, maar dat valt natuurlijk te overzien. Jammer genoeg werkt dit met een cruise net iets anders. De boot zou namelijk vertrekken om 16:00 uur en het vliegtuig zou om 15:25 uur landen. Het is onmogelijk om binnen een half uur uit te stappen, je koffers van de band te halen en met de watertaxi naar de cruiseterminal van Venetië te reizen. Het cruiseschip werd nog gebeld, maar bleven begrijpelijk niet op de verstekelingen wachten.
Koffers
Er werd diep ademgehaald, gezucht en naar een oplossing gezocht. Deze werd gevonden door de tickets om te boeken naar Athene. Hier zou er een taxi naar Kakakolon Olympia genomen moeten worden en zouden alsnog kunnen inschepen. Deze vlucht zou de volgende dag vertrekken dus liet de dame van de incheckbalie de koffers van de band halen. De koffers moesten beneden opgehaald worden. Na enkele uren wachten nog steeds geen koffers. Dus werd er een vermissingsformulier ingevuld, waarna ze te horen kregen dat ze gebeld werden als de koffers terecht waren. Op dit moment waren de vrienden al zo’n twaalf uur op het vliegveld aan het rondhangen sjokkend van balie naar balie en van het kastje naar de muur. Uiteindelijk werd er besloten om maar terug naar huis te gaan en daar het telefoontje af te wachten.
Koffers!!!
Dit verlossende telefoontje kwam zaterdagochtend 08:15 uur. De koffers waren terecht en het zag er naar uit dat het allemaal nog goed zou komen. Op de vraag waar de koffers waren en wanneer zo opgehaald konden worden werd echter geantwoord Venetië. De koffers kwamen met de eerstvolgende vlucht naar België terug. Ondertussen zijn we weer een paar dagen en enkele tientallen vluchten verder. De koffers zijn er nog steeds niet en de cruise lijkt in zijn geheel in het water te zijn gevallen. Met dank aan Brussel Airlines.
Recente reacties